KEVYTRAKENTAJAN
VERKKOKAUPPA
Asiakastarinat
Meidän tuotteilla on tehty vaikka mitä – kurkkaa asiakkaidemme projekteihin ja nappaa inspiraatiota omaan tekemiseen! Onko sinulla valmis projekti, jossa Kevra Oy:n tuotteet ovat olleet mukana?
Lähetä meille kuvia osoitteeseen kevra@kevra.fi – jaetaan onnistumisesi myös muille!
Sirpale – Replikan valmistus
Pekka Rautala on tehnyt replikan Sirpale-veneestä. Piirustuksia ei löytynyt, joten vene suunniteltiin vanhojen mainoskuvien pohjalta ja tehtiin mäntyrimarakenteella kuten alkuperäinenkin. Ulkopinta laminoitiin Kevran epoksilla ja lasikuidulla kestävyyden parantamiseksi. Vene on esitelty mm. Vene25-messuilla ja Puupaattei-näyttelyssä Uudessakaupungissa.
Etu- ja takalokasuojat
Niilo Valtonen on tehnyt hänen drifting-autoonsa etu- ja takalokasuojat. Projektissa on käytettä gealcoattia, polyesterihartsia, 300 g lasikuitumattoa sekä irroitusvahaa. Myös muotit on tehty itse. Osat on ollut käytössä jo 5 vuotta! Muihin projekteihin voi tutustua instagramissa @niilovaltonen
Levikkeet lokasuojiin
Miska Kähkönen ja kumppanit ovat suunnitelleet levikkeet Chevrolet Corvette C5 auton lokasuojiin ja tehneet tästä muotin. Muotin tekoon on käytetty Kevran mustaa gelcoatia, polyesterihartsia, ilmaustelaa, muottivahaa ja muovailuvahaa. Lopulliset kappaleet ovat valmistanut JTK Composites Oy. Suunnitelmissa on tehdä samanlainen projekti takalokasuojille. Voitte seurata projektia somessa seuraavilla kanavilla:
Instagram/TikTok : Miskade_vlnt
Youtube : Uncle Send’s.
Wingfoil
Jyrki Haajanen on tehnyt oman wingfoilin! Laudan koko on 200 x 53 x 15 cm ja se painaa 5,6 kg. Laudan ydin on tehty ESP:stä ja sitä on vahvistettu PVC-vaahtolevyillä. Pinta on valmistettu 200 g/m2 twill hiilikuitukankaasta ja 160 g/m2 twill lasikuitukankaasta. Myös kansipehmusteen alla löytyy PVC:tä ja lasikuitukangasta. Pinta on viimeistelty 2-komponenttisella lakalla.
Ilmanohjain
Pekka Korhonen on vuosien aikana tehnyt useita projekteja Kevra materiaaleilla. Uusimmassa projektissa on tehnyt Honda s2000 kilpuriin kustomoidun ilmanohjaimen. Uniikki kuvio on tehty leikkaamalla hiilikuitukangasta pieniksi paloiksi ja ripoteltu muottiin. Leikattujen kuitujen päälle on painettu lehtikultajäljitelmä ja lisätty kuituja. Lujuutta rakenteelle on saatu palttinakuidulla. Projektissa on käytetty 192 g/m2 palttina ja 600 g/m2 twill hiilikuitukangasta sekä alipainetarvikkeita. Muita Pekan projekteja voi käydä katsomassa Instagramissa @Fin.carbon
Hiilikuitulevyn hyödyntäminen
Thomas Skjäl on käyttänyt 1 mm paksua hiilikuitulevyä BMW E46 turbo rata-autoon! Instagramissa löytyy nimellä @Thomasskjal
Kilpavene
Roger Noiro on kolme vuotta sitten aloittanut Marino Swing kilpaveneen rakentamisen. Hän poisti veneestä kaikki rakenteet ja rakensi kaiken uudelleen itse Kevran tuotteilla, joka sai veneen keventymään melkein 80 kiloa! Hän on vuoden työstänyt moottoria ja eri säätelyjä. Tänä vuonna hän on vahvistanut ja suoristanut veneen pohjaa sekä tehnyt komponentteja hiilikuidusta kuten ohjauspulpetin, kisapenkin ja moottorikopan. Kohta hän aloittaa myös bensatankin ja jalkakaasun tekemisen hiilikuidusta. Roger on käyttänyt laajasti Kevran tuotteita, tässä on kaikki mitä hän on käyttänyt projektissaan: Lasikuitukangas twill 160 g/m2 ja 202 g/m2Lasikuitukangas biaxal 300 g/m2 ja 600 g/m2Hiilikuitukangas twill 202 g/m2Hiilikuitukangas biaxal 600 g/m2 ja 800 g/m2Hiilikuitukangas palttina 200 g/m2PVC-levyt: 3 mm, 5 mm, 10 mm, 20 mm, Ampreg 30 epoksia, Mikrolasipalloja ja selluloosakuitua, Säkityskalvoa, karhennuskangasta ja tiivistenauhaa. Löydät Rogerin Instagramissa nimillä @soderbacka.racing tai @rogge___
Muotin valmistus
Joni Vuorela on tehnyt menevämmät muotit BMW E21 Group 5 automallia varten! Hienot muotit on tehty 300 g/m2 katkokuitumatosta, polyesterihartsista ja gelcoatista. Lisäksi irrotusvahaa. Hienoa kädentaitoa käyttäen yksinkertaisia ja edullisia materiaaleja Kevrasta! Lisää kuvia hänen projekteistaan Instagramissa nimellä wss.garage
Hiilikuituosien valmistus
Seppo Airaksinen on tehnyt erilaisia hiilikuituosia supermoto pyöräänsä. Tässä projektissa on tehty ilmanpuhdistinkotelo alipaineinfuusiotekniikalla. Materiaaleina on käytetty 400 g/m2 biaksiaali hiilikuitua ja 200 g/m2 twilli hiilikuitua ja epoksina Ampreg 30:stä. Myös muotit on valmistettu itse. Seppo on tehnyt pyörään myös etuiskuvaimentimen ja pohjapanssarin.
Jääkiekkomailan korjaus
Tässä Arvo Taupilan hiilikuitupunoksellamme korjaama katkennut jääkiekkomaila. Kiitos osallistumisesta projektikilpailuun!

















































