KEVYTRAKENTAJAN 

VERKKOKAUPPA

Asiakastarinat


Meidän tuotteilla on tehty vaikka mitä – kurkkaa asiakkaidemme projekteihin ja nappaa inspiraatiota omaan tekemiseen! Onko sinulla valmis projekti, jossa Kevra Oy:n tuotteet ovat olleet mukana? 

Lähetä meille kuvia osoitteeseen kevra@kevra.fi – jaetaan onnistumisesi myös muille!




Sirpale – Replikan valmistus

Pekka Rautala on tehnyt replikan Sirpale-veneestä. Piirustuksia ei löytynyt, joten vene suunniteltiin vanhojen mainoskuvien pohjalta ja tehtiin mäntyrimarakenteella kuten alkuperäinenkin. Ulkopinta laminoitiin Kevran epoksilla ja lasikuidulla kestävyyden parantamiseksi. Vene on esitelty mm. Vene25-messuilla ja Puupaattei-näyttelyssä Uudessakaupungissa.



Etu- ja takalokasuojat
Niilo Valtonen on tehnyt hänen drifting-autoonsa etu- ja takalokasuojat. Projektissa on käytettä gealcoattia, polyesterihartsia, 300 g lasikuitumattoa sekä irroitusvahaa. Myös muotit on tehty itse. Osat on ollut käytössä jo 5 vuotta! Muihin projekteihin voi tutustua instagramissa @niilovaltonen


Levikkeet lokasuojiin

Miska Kähkönen ja kumppanit ovat suunnitelleet levikkeet Chevrolet Corvette C5 auton lokasuojiin ja tehneet tästä muotin. Muotin tekoon on käytetty Kevran mustaa gelcoatia, polyesterihartsia, ilmaustelaa, muottivahaa ja muovailuvahaa. Lopulliset kappaleet ovat valmistanut JTK Composites Oy. Suunnitelmissa on tehdä samanlainen projekti takalokasuojille. Voitte seurata projektia somessa seuraavilla kanavilla:

Instagram/TikTok : Miskade_vlnt 

Youtube : Uncle Send’s.


Wingfoil

Jyrki Haajanen on tehnyt oman wingfoilin! Laudan koko on 200 x 53 x 15 cm ja se painaa 5,6 kg. Laudan ydin on tehty ESP:stä ja sitä on vahvistettu PVC-vaahtolevyillä. Pinta on valmistettu 200 g/m2 twill hiilikuitukankaasta ja 160 g/m2 twill lasikuitukankaasta. Myös kansipehmusteen alla löytyy PVC:tä ja lasikuitukangasta. Pinta on viimeistelty 2-komponenttisella lakalla.


Ilmanohjain

Pekka Korhonen on vuosien aikana tehnyt useita projekteja Kevra materiaaleilla. Uusimmassa projektissa on tehnyt Honda s2000 kilpuriin kustomoidun ilmanohjaimen. Uniikki kuvio on tehty leikkaamalla hiilikuitukangasta pieniksi paloiksi ja ripoteltu muottiin. Leikattujen kuitujen päälle on painettu lehtikultajäljitelmä ja lisätty kuituja. Lujuutta rakenteelle on saatu palttinakuidulla. Projektissa on käytetty 192 g/m2 palttina ja 600 g/m2 twill hiilikuitukangasta sekä alipainetarvikkeita. Muita Pekan projekteja voi käydä katsomassa Instagramissa @Fin.carbon 


Hiilikuitulevyn hyödyntäminen

Thomas Skjäl on käyttänyt 1 mm paksua hiilikuitulevyä BMW E46 turbo rata-autoon! Instagramissa löytyy nimellä @Thomasskjal 


Kilpavene

Roger Noiro on kolme vuotta sitten aloittanut Marino Swing kilpaveneen rakentamisen. Hän poisti veneestä kaikki rakenteet ja rakensi kaiken uudelleen itse Kevran tuotteilla, joka sai veneen keventymään melkein 80 kiloa! Hän on vuoden työstänyt moottoria ja eri säätelyjä. Tänä vuonna hän on vahvistanut ja suoristanut veneen pohjaa sekä tehnyt komponentteja hiilikuidusta kuten ohjauspulpetin, kisapenkin ja moottorikopan. Kohta hän aloittaa myös bensatankin ja jalkakaasun tekemisen hiilikuidusta. Roger on käyttänyt laajasti Kevran tuotteita, tässä on kaikki mitä hän on käyttänyt projektissaan: Lasikuitukangas twill 160 g/m2 ja 202 g/m2Lasikuitukangas biaxal 300 g/m2 ja 600 g/m2Hiilikuitukangas twill 202 g/m2Hiilikuitukangas biaxal 600 g/m2 ja 800 g/m2Hiilikuitukangas palttina 200 g/m2PVC-levyt: 3 mm, 5 mm, 10 mm, 20 mm, Ampreg 30 epoksia, Mikrolasipalloja ja selluloosakuitua, Säkityskalvoa, karhennuskangasta ja tiivistenauhaa. Löydät Rogerin Instagramissa nimillä @soderbacka.racing tai @rogge___


Muotin valmistus

Joni Vuorela on tehnyt menevämmät muotit BMW E21 Group 5 automallia varten! Hienot muotit on tehty 300 g/m2 katkokuitumatosta, polyesterihartsista ja gelcoatista. Lisäksi irrotusvahaa. Hienoa kädentaitoa käyttäen yksinkertaisia ja edullisia materiaaleja Kevrasta! Lisää kuvia hänen projekteistaan Instagramissa nimellä wss.garage

https://www.instagram.com/wss.garage/?hl=fi&img_index=1


Hiilikuituosien valmistus 

Seppo Airaksinen on tehnyt erilaisia hiilikuituosia supermoto pyöräänsä. Tässä projektissa on tehty ilmanpuhdistinkotelo alipaineinfuusiotekniikalla. Materiaaleina on käytetty 400 g/m2 biaksiaali hiilikuitua ja 200 g/m2 twilli hiilikuitua ja epoksina Ampreg 30:stä. Myös muotit on valmistettu itse. Seppo on tehnyt pyörään myös etuiskuvaimentimen ja pohjapanssarin.


Jääkiekkomailan korjaus

Tässä Arvo Taupilan hiilikuitupunoksellamme korjaama katkennut jääkiekkomaila. Kiitos osallistumisesta projektikilpailuun!




Kovalevyt maalivahdin kilpii


Joel Haapalainen on tehnyt uudet kovalevyt maalivahdin kilpiin. Tehtaasta tulleet polyesterihartsilla laminoidut paperi/lasikuituiset kovalevyt vaihtuivat epoksilla laminoituihin hiilikuituisiin kovalevyihin. Hiilikuituna on käytetty Kevran 480 g/m2 plain hiilikuitukangasta. Kappaleet on käsinlaminoinnin jälkeen laitettu alipainesäkkiin. Kilvet on nyt ollut Joelilla 2kk käytössä ja lopputulos on ollut erittäin hyvä. Kiekkojen ohjaus haluttuun suuntaan on helpottunut. Seuraavana projektina Joelilla on tulossa luistinsuojat.




Jääkiekkomailan korjaus

Tapani Vuorenmaa korjaa hiilikuituisia jääkiekkomailoja harrastuksenaan. Käytössä on 50 mm hiilikuitupunos ja Ampro -epoksi. Muihin projekteihin voi tutustua instagramissa: https://www.instagram.com/hokipaja_official/ ja tiktokissa: https://www.tiktok.com/@hokipaja/video/7196646802022567173